មេរៀន VC#.NET-អថេរ និងកន្សោម

មេរៀន VC#.NET-អថេរ និងកន្សោម

1. ប្រើ Visual Studio .NET ពេលចាប់ផ្តើមបើកទំព័រ

ដោយប្រើ default ជាមួយ Visual Studio ចាប់ផ្តើមទំព័របង្ហាញក្នុងរូប
រូប 2.1 កាលណាអ្នកចាប់ផ្តើម Visual C# .NET (ប្រសិនបើ Visual C# មិនរត់ ត្រូវចាប់ផ្តើមឥឡូវនេះ)។ ទំព័រ Visual Studio ចាប់ផ្តើមពីទំព័រនេះអ្នកអាចបើក edited projects បង្កើត projects ថ្មីមួយនិង edit user profile របស់អ្នក។
a
ពីក្នុងទំព័រនេះ អ្នកអាចមាន Visual Studio .NET បង្ហាញបើកប្រអប់ Open Project dialog box បង្ហាញប្រអប់ Project dialog box ថ្មីឬបង្ហាញ ឬ design environment ទទេរ ។ ដើម្បីមើល view ឬ edit ក្នុងពេល startup options ជ្រើសរើស Tools ក្នុង Options មើលក្នុងប្រអប់ Options dialog box ក្នុងរូប 2.2 ។ រូប 2.2. ប្រើ At Startup setting ដើម្បីត្រួតពិនិត្យបញ្ហា
ដំបូងដែលអ្នកបានឃើញកាលណាVisual Studio .NET ចាប់ផ្តើម ។
a

2. បង្កើត Project ថ្មី

ដើម្បីបង្កើត project ថ្មីចុចលើប៊ូតុង New Project នៅខាងក្រោយ ឆ្វេងដៃនៃទំព័រចាប់ផ្តើមនៃ Visual Studio .NET ។ ពេលមើលប្រអប់ Project ថ្មី dialog box ដែលបង្ហាញក្នុងរូប 2.3 ប្រភេទ Project list ប្រែប្រួលពី ម៉ាស៊ីនមួយទៅម៉ាស៊ីនមួយទៀត ។ ដោយឈរលើឆ្នាំផលិតរបស់ Visual Studio .NET ដែលត្រូវបានដំឡើង ។ រូប 2.3 ប្រើប្រអប់ Project dialog box ដើម្បីបង្កើតVisual C# .NET projects ។
a

ប្រើ Customizing ក្នុង Visual Studio .NET2005

Visual Studio .NET អនុញ្ញាតអ្នកចូល customize ដែលមាន interface elements ជាច្រើន ។ ដូចជាសន្លឹក windows និង toolbars ដែលអាចអោយអ្នកធ្វើការបានប្រសើរ ។ ដើម្បីបង្កើត Windows Application ថ្មីឥឡូវនេះអ្នកបើកក្នុង File menu ចុចលើ New​​ រួចជ្រើស Project ។ ក្នុង  project នេះនឹងប្រើដើម្បីបង្ហាញរៀបចំ design environment. ឈ្មោះ  project នេះ ។ (ក្នុងលំហាត់នេះមិនបង្កើតប្រើប្រាស់ឡើងវិញ ប៉ុន្តែវានឹងជួយ អ្នករៀន design environment ។ លើ screen របស់អ្នកនឹងមើលឃើញ ដូច
រូបបង្ហាញក្នុងរូប 2.4 ក្នុង default appearance នៃ IDE កាលណាអ្នកដំឡើង Visual Studio .NET ដំបូង ។|
aបង្ហាញ Hiding Toolbar
Visual Studio .NET រួមមានចំនួននៃ built-in toolbars អ្នកអាចប្រើ កាលណាបង្កើត project។ មានពីរ toolbar ដែលអាចសំដែងក្នុងរូបក្នុង
មេរៀននេះ ។  នៅខាងលើ Standard toolbar ដែលអ្នកចង់មើលគ្រប់ពេល។ ក្នុង toolbar ទីពីរគឺជា Layout toolbar ដែលផ្តលើ tools សំរាប់សង់ form។
Visual Studio មាន 5 toolbars; Visual Studio .NET។ toolbar ទាំងនេះ នឹងប្រើ Visual C# .NET developer គឺជាស្តងដារ Standard, Text Editor, និង Debug toolbar។ អ្នកនឹងរៀនរបៀបធ្វើក្នុងម៉ោងនេះ ។ ដើម្បីបង្ហាញ ឬ
hide toolbar ជ្រើសរើស View, Toolbar ដើម្បីមើល list នៃអថេរ toolbar  ក្នុង Toolbar ដែលកំពុងមើលដូចបង្ហាញក្នុងរូប 2.8 ចុចលើឈ្មោះ toolbar
a
Customizing Toolbar ដើម្បីចូល customize toolbar និង menu អ្នកប្រើក្នុងប្រអប់ Customize dialog box ដូចបង្ហាញក្នុងរូប 2.6 ដែលអនុញ្ញាត្តដោយជ្រើស
រើស View, Toolbar, Customize ។ រូប 2.6 បង្កើត toolbar ថ្មី ក្នុង customize ដែលមានរួចស្រេច ។
a
បង្កើត Toolbar ថ្មី  ឥឡូវនេះអ្នកកំពុងតែបន្តដើម្បីបង្កើត toolbar ថ្មីមួយដើម្បីទទួលពី របៀបធ្វើ toolbar customization ។ ក្នុង toolbar របស់អ្នកនិងផ្ទុកប៊ូតុង
ទោលដែលនឹងប្រើដើម្បីហៅជំនួយ Visual Studio ។ ដើម្បីបង្កើត toolbar ថ្មីដែលមានជំហានដូចខាងក្រោម:
  1. ពីក្នុង Toolbars tab នៃប្រអប់ Customize dialog box ចុចលើNew
  2. បញ្ចូល Enter My Help ដូចជាឈ្មោះនៃ toolbar របស់អ្នកកាលណា ត្រូវបានបង្ហាញ ។
  3. ចុចលើ OK ដើម្បីបង្កើត toolbar ថ្មី
បន្ទាប់មកអ្នកត្រូវបានបញ្ចូលឈ្មោះសំរាប់ toolbar របស់អ្នករួចចុចលើ OK ពេលនោះ toolbar ថ្មីរបស់អ្នកបានបង្ហាញចេញ ។ រូប 2.10 toolbars ថ្មី គឺជា pretty tiny; មិនមានប៊ូតុងលើវា​។  
aបន្ថែមប៊ូតុងទៅក្នុង  Toolbarz ឥឡូវនេះអ្នកមាន toolbar ទទេជំហានគឺបន្ថែមប៊ូតុង command ដែលអ្នកចង់ បានវា ។ ចុចលើ Commands នៃប្រអប់ Customize dialog box ដើម្បីមើល ថេរ commands ។ Commands tab ដែលមានផ្ទុកដូចខាងក្រោមនេះ:
  • list នៃប្រភេទ command
  • list នៃ commands សំរាប់ជ្រើសរើសប្រភេទ command
ប្រភេទ list បង្ហាញប្រភេទអថេរ command ទាំងអស់ដូចជា File និងមុខងារ Edit ។ កាលណាអ្នកជ្រើសរើសប្រភេទអថេរ commands សំរាប់ ប្រភេទនេះគឺបង្ហាញក្នុង list នៅខាងស្តាំដៃ ។ អ្នកបន្តដើម្បីបន្ថែម add ប៊ូតុង toolbar ដែលបង្ហាញជំនួយ Help icon ។ ដើម្បីបន្ថែមប៊ូតុង command លើ toolbar របស់អ្នកធ្វើដូចជំហានខាងក្រោមនេះ:
  1. ទីតាំងនិងជ្រើសរើសប្រភេទ category Help បណ្តាអថេរ commands ទាំងអស់សំរាប់ប្រភេទ Help category នឹងបង្ហាញក្នុង list ខាងស្តាំដៃ
  2. ពី Command list ចុចលើទាញ Contents command ដើម្បីចូល​ក្នុង custom toolbar របស់អ្នក ។ ដូចអ្នកបានទាញប្តូរចំណុច pointer ដើម្បីគូសចំណុចក្នុងប្រអប់តូចមួយពណ៌ប្រផេះ ។ នៅជ្រុង ខាងក្រោយស្តាំដៃនៃ pointer គឺជាប្រអប់ផតតូចមួយ។ ការបង្ហាញ នេះដែលមានទីតាំងនៅលើ pointer ។
  3. ដូចអ្នកទាញ command លើ toolbar របស់អ្នក (ឬ toolbar ផ្សេងទៀតដែលមានបញ្ហា) x ក្នុងប្រអប់តូចមួយនឹងប្តូរដើម្បីបន្ថែម
សញ្ញា (+) ដែលបង្ហាញក្នុង command អាចប្តូរក្នុងទីតាំងដែលកំពុង តាំងនៅបញ្ចូល point ដែលបង្ហាញលើ toolbar ដើម្បីបង្ហាញកន្លែង ប៊ូតុងនឹងបានផ្លាស់ប្តូរ command ។ រូប 2.7 cursor ត្រលប់ក្នុង I-beam កាលណាអ្នកអាច drop ប៊ូតុង ។
aបន្ថែម Control ដើម្បីប្រើ Form ក្នុង Toolbox
ក្នុងប្រអប់ toolbox គឺត្រូវបានប្តូរលើ form មួយ ។ ក្នុងប្រអប់ default toolbox អ្នកឃើញកាលណាអ្នកបើកដំបូងឬបង្កើត Visual C# .NET project គឺត្រូវបានបង្ហាញក្នុងរូប 2.9 ស្តង់ដារ standard toolbox ដែលផ្ទុក controls ជាច្រើនប្រើប្រាស់ដើម្បីសង់ user interfaces ។
aអ្នកអាចបន្ថែម add control មួយទៅក្នុង form ដែលមានបីមធ្យោបាយ:
  • ក្នុងប្រអប់ toolbox ចុចលើ tool ដែលបង្ហាញ control ដែលអ្នកចង់ បានដើម្បីប្តូរលើ form មួយរួចចុចលើ click រួចទាញលើ form កន្លែង អ្នកចង់បានបូរ control ។ ទីតាំងកន្លែងដែលអ្នកចាប់ផ្តើមទាញ គឺត្រូវ
បានប្រើនៅជ្រុងលើស្តាំដៃនៃ control និងចំណុច point នៅកន្លែង ដែលអ្នកបញ្ជូនចូលក្នុងប៊ូតុង mouse រួចបឈ្ឈប់ទាញខាងក្រោយស្តាំ ដៃ ។
  • ចុចលើ Double-click លើ control type ក្នុងប្រអប់ toolbox ។ កាលណាអ្នកចុចលើ Double-click លើ control ក្នុងប្រអប់ toolbox control ថ្មីមួយដែលបានជ្រើសរើសប្រភេទគឺត្រូវបានប្តូរខាងលើឆ្វេងដៃ នៃ form ។
  • ទាញ control មួយពីប្រអប់ toolbox និង drop វាលើ form មួយ ។

មើលនិងប្តូរ Properties

ជាដំបូងមានប៊ូតុងពីរក្នុង Properties window អាចជ្រើសរើស format ដែលអ្នកមើលក្នុង properties ។ កាលណាជ្រើសរើសប៊ូតុង Alphabetic ត្រូវបានជ្រើសរើស object របស់ properties ដែលបង្ហាញក្នុង Properties window ក្នុង alphabetical ។ កាលណាអ្នកចុចលើប៊ូតុង Categorized ដែលបានជ្រើសរើសទាំងអស់ object របស់ properties គឺត្រូវបាន list ដោយប្រភេទ category ។ ឧទាហរណ៍ប្រភេទ Appearance category ផ្ទុក properties ដូចជា BackColor and BorderStyle ។ កាលណាធ្វើការជាមួយ properties​ជ្រើសរើស view អ្នកអាចមានភាពងាយ ស្រួលជាមួយ ។ តំបន់ Properties នៃសន្លឹក Properties window ត្រូវបាន
ប្រើដើម្បី view មើលនិងបង្កើត properties ដែលបានជ្រើសរើស object ។ អ្នកអាចបង្កើត property ក្នុងជំហានដូចខាងក្រោមនេះ:
  • វាយសរសេរក្នុង value
  • ជ្រើសរើស value ពីក្នុង drop-down list
ចុចលើប៊ូតុង Build នៃ property-specific options

ធ្វើការជាមួយ Color Properties

Properties ដែលបែងចែក colors គឺជាដែលមានមធ្យោបាយតែមួយ គត់ដែលវាអនុញ្ញាតក្នុងតំលៃ values ក្នុង Visual C# មាន colors ទាំងអស់គឺ
បានសំដែងបង្កើតមាន3 ចំនួនដែលចំនួននីមួយៗដែលមានតំលៃ value ពី 0 ទៅ 255 ។ ផ្តល់អោយបង្កើតនៃចំនួនបង្ហាញ Red, Green និង Blue (RGB) សមាសភាពនៃ color តំណាងតំលៃ 0,255,0 ឧទាហរណ៍បង្ហាញពណ៌ pure green ចំណែកឯតំលែ 0,0,0 បង្ហាញពណ៌ខ្មៅ black និង 255,255,255 បង្ហាញពណ៌ស white។ រូប 2.11 ពណ៌ color drop-down list អាចអោយ អ្នកជ្រើសរើសពីការបង្កើត 3 នៃបណ្តាពណ៌ colors។
aពណ៌ color drop-down list មានបី tabs: Custom, Web និង System ។ មាន color properties ជាច្រើនប្រើក្នុងប្រព័ន្ធ system color ដោយ default ។ ប្រើប្រព័ន្ធ system color កាលណាអ្នកចង់បានពណ៌ color អ្នកប្រើប្រាស់ដែលបានជ្រើសរើសក្នុង system colors ។ កាលណា color property មួយគឺបានបង្កើតទៅ system color ឈ្មោះនៃ color បង្ហាញក្នុង property sheet ។ ក្នុង Custom tab បង្ហាញដូចក្នុងរូប 2.12 ត្រូវបានប្រើ ដែលមាន លក្ខណ: ពិសេសនៃ color ដែលអ្នកប្រើប្រាស់ប្រើក្នុងsystem color settings; អាចប្តូរប្រព័ន្ធ system colors ដែលមិនប៉ះពាល់ property ។
aអថេរ ប្រមាណវិធី Operator និងកន្សោម Expressionក្នុងជំពូកទី1 ណែនាំអំពីរបៀបប្រើប្រាស់សរសេរ Code Microsoft Visual Studio.NET ដើម្បីដំឡើងរត់កម្មវិធី Command Line និងការប្រើប្រាស់Windows Form។ ជំពូកនេះនឹងណែនាំបណ្តា សមាសភាពក្នុងកម្មវិធី Microsoft Visual C# រួមមានកន្សោម command។
ពាក្សគន្លឹះ
កម្មវិធី C# Programming មានផ្តល់ 76 ពាក្សសំរាប់ ប៉ុន្តែពាក្សនេះត្រូវ
បានហៅថា​ពាក្សគន្លឹះ(Key word) ហើយពាក្សគន្លឹះនីមួយៗមានន័យខុសៗគ្នា
ឧទាហរណ៍ដូចជាបណ្តាពាក្ស : Class, using, namespace ។ ខាងក្រោមនេះ
ជា list បណ្តាពាក្សកន្លឹះរបស់ C#។
  តារាង list ពាក្សកាត់
abtractasbasebool
breakbytecasecatch
charcheckedclassconst
continuedecimaldefaultdelegate
dodoubleelseenum
eventexplicitexternfalse
finallyfixedfloatfor
foreachgotoifimplicit
inintinterfaceinternal
inintlongnamespace
islockObjectoperator
OutOverrideParamsPrivate
protectedPublicReadonlyRef
returnsbytesealedshort
sizeofstackallocstaticstring
structswitchthisthrow
truetrytypeofunit
ulonguncheckedunsafeushort
usingvirtualvoidwhile
3. របៀបប្រើប្រាស់អថេរ
អថេរជាកន្លែងប្រើសំរាប់រក្សាទុកតំលៃ អ្នកអាចគិតពីអថេរដូចជាសំណុំ
មួយរក្សាទុកពត៌មានបណ្តោះអាសន្ន ។ ឈ្មោះអថេរត្រូវតែមានមួយគត់
ដាក់ឈ្មោះអថេរ
ដាក់ឈ្មោះអោយអថេរ អ្នកត្រូវធ្វើតាម
C មិនប្រើសញ្ញា (_)
C ឈ្មោះចាប់ផ្តើមដោយអក្សធម្មតា
C ជាមួយករណីពាក្សរួមមានច្រើនពាក្ស ពេលចាប់ផ្តើមពាក្សដំបូងពី ពាក្សទី2 (Second word) ក្លាយជាពាក្សដែលចាប់ផ្តើមដោយប្រើពាក្ស
ធម្មតា ។
ឧទាហរណ៍ ដូចជា score, fortyTwo, _score និង FortyTwo
  1. របៀបប្រើទិន្នន័យ
C# មានទិន្នន័យមួយចំនួនបង្កើតមានរួចស្រេចត្រូវបានហៅថាប្រភេទ
ទិន្នន័យ ។ តារាងខាងក្រោមបង្ហាញពីប្រភេទទិន្នន័យដែលច្រើនប្រើបំផុត ។ ប្រភេទ int នឹង long រក្សាតំលៃចំនួនគត់ (ប្រភេទ long រក្សាតំលៃធំជាងប្រភេទ int, ទោះបីជាវាត្រូវការប្រើច្រើន memory) ប្រភេទ Float និង double រក្សា តំលៃដែលមានសញ្ញាក្បៀស(ប្រភេទ double មានកំរិតជាក់ស្តែងខ្ពស់ជាងពីរដងប្រភេទ float) ប្រភេទប្រព័ន្ធគោល 2 ត្រូវបាន Design សំរាប់រក្សាតំលៃពី 28 Character, ប្រភេទ char រក្សាទុកទំរង់ជា Unicode ប្រភេទស្វីតរក្សា
សំណុំមួយបណ្តា Character និងប្រភេទ bool រក្សាឬ true ឬ false ។
      អថេរមិនមានសញ្ញា ពេលអ្នកប្រើអថេរមួយ វានឹងផ្ទុកតំលៃមួយចៃដន្យមួយអោយដល់ពេល ណាអ្នកបានផ្គុំវាជាមួយតំលៃមួយ ។ នេះជាមូលហេតុដែលលេចចេញ error ក្នុង C, C++ ពេលដែលមានអថេរបានបង្កើតចេញប្រើប្រាស់ពេលផ្គុំជាមួយតំលៃផ្តល់អោយវា ។ C# មិនអាចអនុញ្ញាតអនុវត្តករណីនេះ អ្នកត្រូវផ្គុំតំលៃអោយ
អថេរមុនពេលដែលប្រើវា ច្រាស់មកវិញកម្មវិធីនិងមិនអាច Compile ការទាមទារ
នេះត្រូវបានកំណត់ Define Assignment Rule ឧទាហរណ៏កន្សោមខាងក្រោម
និងបង្កើតចេញ error ក្នុងពេល Compile code ដែលបង្កើតអថេរ age មិន
អាចផ្គុំបាន ។
Int age;
ប្រភេទអធិប្បាយទំហំ(bit)កំរិតឧទាហរណ៍
intចំនួនគត់32-231 ~  231-1Int count;Count=42;
longចំនួនគត់64-263 ~  263-1Long wait;Wait=42L;
floatចំនួនទសភាគ32+3,4Í1038 Float away;Away=0.42F;
doubleចំនួនទសភាគពិតទ្វេគុណ64±1,7Í1038Double trouble;Trouble=0.42;
decimal
12828លេខDecimal coin;Coin=0.42M;
string
16bit ក្នុង Characterមិនកំណត់String vest;Vest=”42”
char
16216-1Char grill;Grill=’4’;
bool
8True ឬ FalseBool teeth;Teeth=false;
ចំណាំ: 216  =32.768; 231 =2.147.483.648 និង 263 =9.223.372.036.854.775.808
ក្នុងឧទាហរណ៍ខាងក្រោមអ្នកនឹងប្រើកម្មវិធីបានដាក់ឈ្មោះគឺ PrimitiveDataTypes ដើម្បីអនុវត្តជាមួយប្រភេទទិន្នន័យ ។
  លេចចេញតំលៃរបស់ប្រភេទទិន្នន័យ
  1. ចាប់ផ្តើមបើក Visual Studio.NET
  2. ពី menubar ចុចលើ File ចូលក្នុង open រួចចុចលើ Project
    ប្រអប់ Open Project បើកចេញ ។
    1. បើក Project PrimitiveTypes ក្នុង directory \Visual C# Step by Step\chapter2\PrimitiveDataTypes ។
    2. ពី menubar ចូល debug, ចុចជ្រើសរើសលើ Start
    ប្រើសរើស Windows លេចឡើងដូចរូប 2.1
    a
    1. ក្នុង list Choose a data type ចុចជ្រើសរើសលើ String
    តំលៃ “42” លេចឡើងក្នុងប្រអប់ Sample Value
    1. ចុចជ្រើសរើស int ក្នុង list
    តំលៃ “to do” លេចឡើងក្នុង Sample value គឺបង្ហាញចេញ Command ដើម្បីលេចចេញតំលៃប្រភេទ int នៅតែត្រូវបាន
    សរសេរ ។
    1. ជ្រើសរើស​​ប្រភេទផ្សេងក្នុង list
    ចូរកំណត់ Code ដែលផ្តល់ដោយប្រភេទ Double, bool។
    1. ចុចជ្រើសរើស Quit លើកម្មវិធីប្រើប្រាស់ ។
    Control ត្រូវបានត្រួតពិនិត្យ Visual Studio.NET
    ប្រើប្រភេទទិន្នន័យក្នុងកម្មវិធី
    1. ជ្រើសរើស Form1.cs ក្នុងប្រអប់សរសេរ code (ជ្រើសរើស Form រួចចុចលើ Right Click ជ្រើសរើស View Code ប្រើសិនបើ Form1.cs ផ្ទុកលេចឡើង ។
    2. ក្នុងប្រអប់សរសេរ code រកកន្សោម showFloatValue ដូចខាង
    ក្រោម :
    private void showFloatValue()
    {
    float var;
    var = 0.42F;
    value.Text = “0.42F”;
    }
    1. ក្នុងប្រអប់សរសេរ code កំណត់កន្សោម ShowIntValue ដូចខាងក្រោម :
    private void showIntValue()
    {
    value.Text = “to do”;
    }
    កន្សោម showIntValue ត្រូវបានហៅថាមកពេលអ្នកជ្រើសរើស int
    ក្នុងប្រអប់ list ។ អនុគមន៍នេះផ្ទុកកន្សោម Command មួយ។
    4. បញ្ចូល 2កន្សោម Command ចូលអនុគមន៍ showIntValue:
    int var;
    var = 42;
    អនុគមន៍ ShowIntValue ពេលនេះនឹងមានដូចខាងក្រោម:
    private void showIntValue()
    {
    int var;
    var = 42;
    value.Text = “to do”;
    }
    5.  ពី menubar build ចុចជ្រើសរើស Build
    ដំណើរការបង្កើតជោគជ័យ
    1. ឥឡូវប្តូរស្វីត “ to do ” ទៅ 42
    កន្សោម showIntValue ពេលនេះនឹងមើលឃើញខាងក្រោម
    private void showIntValue()
    {
    int var;
    var = 42;
    value.Text = “42″;
    }
    1. ពី menubar Debug ចុចជ្រើសរើស Start ។ ប្រើប្រាស់ Windows Form លេចឡើង ។
    2. ជ្រើសរើស int ក្នុង list ។ កំណត់ដោយតំលៃ 42 ដែលលេចឡើង
    ក្នុងប្រអប់ Sample value ។
    1. ចុចជ្រើសរើស Quit ដើម្បីបិទកម្មវិធី ។
    2. ក្នុងប្រអប់សរសេរ code រកមើលអនុគមន៍ showDoubleValue
    3. ប្តូរអនុគមន៍ showDoubleValue ដូចខាងក្រោម:
    private void showDoubleValue()
    {
    Double var;
    Var=0.42;
    value.Text = “0.42″;
    }
    1. កំណត់តំលៃអនុគមន៍ ShowBoolValue ក្នុងប្រអប់សរសេរ code
    2. ប្តូរអនុគមន៍ showBoolValue ដូចខាងក្រោមនេះ:
    private void showBoolValue()
    {
    Bool var;
    Var=false;
    value.Text = “false”
    }
    1. ពីក្នុង menubar Debug ចុចជ្រើសរើស​លើ Start
    ប្រើប្រាស់ Windows Form លេចឡើងម្តងទៀតចុចជ្រើសរើសលើ int, Double និង boolក្នុងករណីនីមួយៗ ចូរត្រួតពិនិត្យមើលដោយកំនត់តំលៃកើតឡើងក្នុង Sample Value គឺត្រឹមត្រូវ ។ចុចជ្រើសរើស Quit ដើម្បីបិទកម្មវិធី។
    1. បង្កើតប្រមាណវិធី
    កម្មវិធី C# មានផ្គត់ផ្គង់និមិត្មសញ្ញាជាច្រើនដែលធ្លាប់ជួបប្រទេះដូច
    ជាសញ្ញា (+) និងសញ្ញា (-) ដែលអនុញ្ញាតបូកនិងដកលេខ សញ្ញាផ្កាយ (*) ប្រើសំរាប់គុណនិងសញ្ញា (/) សំរាប់ធ្វើប្រមាណវិធីចែក ។ មាននិមិត្តសញ្ញាជា ច្រើនទៀតដែលហៅយកមកប្រើជាមួយប្រមាណវិធីសំរាប់ធ្វើសកម្មភាពដែល មានតំលៃដើម្បីបង្កើតចេញតំលៃថ្មី ។ ក្នុងឧទាហរណ៍ខាងក្រោមនេះអថេរ moneyPaidConsoltant ចុងក្រោយរក្សាតំលៃនិងលទ្ធផល 500គុណនិង20
    long moneyPaidConsultant;
    moneyPaidToConsultant=500*20
    កំណត់តំលៃរបស់ប្រមាណវិធីមួយ
    អ្នកអាចប្រើប្រមាណវិធីមួយលើតំលៃរួមចូលក្នុងប្រភេទរបស់តំលៃឬមិន
    ជារបស់តំលៃ ។ ឧទាហរណ៍យើងអាចប្រើប្រមាណវិធីទាំងអស់លើតំលៃ char, int, long, float, double និង Decimal ។ ទោះបីជាដែលអ្នកមិនប្រើប្រមាណ វិធីលើប្រភេទ String ឬ bool ។ កន្សោម Command ខាងក្រោមមិនអាច
    អនុញ្ញាតអោយស្វីត string ផ្គត់ផ្គង់ប្រមាណវិធីដក ។ ប្រមាណវិធីដកខាងក្រោម
    នេះគឺគ្មានន័យ ។
    // compile time error
    Console.WriteLine(“Gillingham” – “Manchester City”);
    ក្រៅពីប្រមាណវិធីបូក + ត្រូវបានប្រើដើម្បីភ្ជាប់ជាមួយបណ្តាតំលៃស្វីត
    កន្សោម Command ខាងក្រោមនេះផ្តល់អោយតំលៃ “43”+”1”);
          ត្រួតពិនិត្យបណ្តាប្រមាណវិធី
    ឧទាហរណ៍ខាងក្រោមនេះពីរបៀបប្រើប្រាស់បណ្តាប្រមាណវិធី គណិតវិទ្យាលើតំលៃ int ។
    ធ្វើជាមួយប្រមាណវិធី
    1. ពីក្នុង menubar ចូល File ចុចលើ Open រួចចុចជ្រើសរើសលើ Project ។
    ប្រអប់ Open Project លេចឡើង ។
    1. បើក Project MathsOperators ក្នុង directory \Visual C# Step by Step\Chapter2\MathOperators
    2. ពីក្នុង menubar ចូល Debug ចុចជ្រើសរើសលើ Start
    3. បញ្ចូល 54 ក្នុងប្រអប់ Left Operand ។
    4. បញ្ចូល 13 ក្នុងប្រអប់ Left Operand ។
    5. ជ្រើសរើស Subtraction រួចចុចលើ Caculate ។ តំលៃក្នុងប្រអប់ Expression ប្តូរពី 54-13 និង 41 លេចឡើងក្នុង
    ប្រអប់ Result ។
a
  1. ជ្រើសរើស /Division រួចចុចលើ Caculate
តំលៃក្នុង Expression ប្តូរពី 54/13 និង 41 លេចឡើងក្នុងប្រអប់
លទ្ធផល ។ តាមធម្មតា 54/14 គឺ 4.153846 ប៉ុន្តែក្នុង C# ពេលអ្នកចែកចំនួន គត់ផ្សេងអ្នកត្រូវតែទទួលបានចំនួនគត់មួយទៀត ។
  1. ជ្រើសរើស %Remainder រួចចុចលើ Calculate ។
តំលៃក្នុង Expressiong ប្តូរពី 54%13 និងក្នុងលទ្ធផលគឺ 2 ដោយ 54-((54/13)*13) គឺ2 ។
  1. សមមូលខាងលើចូរត្រួតពិនិត្យមើលបណ្តាប្រមាណវិធី ។ ចុចបញ្ចប់ ចុចជ្រើសរើសលើ Quit ដើម្បីចេញពីកម្មវិធី ។
ត្រួតពិនិត្យមើល Code របស់ប្រមាណវិធី  Math operator
  1. ជ្រើសរើស Form1.cs (ចុចលើ mouse ខាងស្តាំដៃលើ Form រួចជ្រើសរើស View code មិនទាន់លេចឡើង) ។
File លេចឡើងក្នុងប្រអប់សរសេរ​ code
  1. ក្នុងប្រអប់សរសេរ ​code រកកន្សោមទាំងពីរខាងក្រោមនេះ:
private System.Windows.Forms.TextBox lhsOperand;
private System.Windows.Forms.TextBox rhsOperand;
កន្សោមពីអថេរ lhsOperand និង rhsOperand របស់ប្រភេទ
Textbox ។ Textbox មិនមែនជាប្រភេទទិន្នន័យ(មិនមានរួចស្រេចនៅលើ C#)
តែប្រភេទដែលបានផ្តល់និយមន័យក្នុង Library បានផ្គត់ផ្គង់ក្នុង Microsoft ។ ប្រភេទ Textbox មិនអាចប្រើប្រាស់ក្នុង Windows ដើម្បីលេចឡើងប្រអប់ សរសេរលើ Form ។
  1. ក្នុងប្រអប់សរសេរ code កំណត់កន្សោម Command ដូចខាងក្រោម;
private System.Windows.Forms.TextBox result;
private System.Windows.Forms.TextBox expression;
  1. កំណត់វិធី SubtractValues ក្នុងប្រអប់សរសេរ code
private void subtractValues()
{
int lhs = int.Parse(lhsOperand.Text);
int rhs = int.Parse(rhsOperand.Text);
int outcome;
outcome = lhs – rhs;
expression.Text = lhsOperand.Text + ” – ” + rhsOperand.Text;
result.Text = outcome.ToString();
}
រចនាមើលសន្លឹក Design View window និង Code ហើយនិង Text Editor
មើលក្នុង View menu ចុចលើសន្លឹកផ្សេងទៀតរួចហើយចុចលើ Document Outline។
aការធ្វើប្រមាណវិធី
        ការធ្វើប្រមាណវិធីគឺជាលេខរៀងដែលប្រមាណវិធីបានវាយតំលៃ ។ ចូរមើលកន្សោមខាងក្រោមវាប្រើប្រាស់ 2ប្រមាណវិធី​+ និង * :
2+3*4
     – ប្រសិនបើប្រមាណវិធីបូកអនុវត្តមុននោះ (2+3) ក្លាយទៅជាការគណនាខាងឆ្វេងរបស់ប្រមាណវិធី​+ លទ្ធផលរបស់ប្រមាណវិធី
បង្ហាញគឺ 5*4(=20)។
- ប្រសិនបើប្រមាណវិធី * ត្រូវបានអនុវត្តមុនពេល(3*4)ក្លាយជាការ
គណនាខាងស្តាំដៃរបស់ប្រមាណវិធី + លទ្ធផលរបស់ប្រមាណវិធី នឹងបង្ហាញគឺ 2+12(=14)។
ក្នុង C# មានលក្ខណ: (*, /, %)មានលក្ខណ:អធ្យាស្រ័យជាង បណ្តាលក្ខណ:+/- ។ អ្នកអាចប្រើសញ្ញា​() ដើម្បីកំណត់មានលក្ខណ:អធ្យា ស្រ័យនៃប្រមាណវិធី ឧទាហរណ៍ខាងក្រោមប្រើប្រាស់សញ្ញា()ដើម្បីផ្តុំ 2និង3 ជាមួយប្រមាណវិធី + មុនពេលមានលទ្ធផលបន្ទាប់ភ្ជាប់ជាមួយប្រមាណវិធី * ដើម្បីចេញលទ្ធផល 20 ។
(2+3)*4
ប្រើលក្ខណ:ផ្សំដើម្បីវាយតំលៃកន្សោម
លក្ខណ:ផ្សំគឺបង្ហាញ (ឆ្វេងឬស្តាំ) អោយប្រមាណវិធី/ ទៅប្រមាណវិធី របស់កន្សោម ។ ចូរមើលឧទាហរណ៍:
2/3*4
- ប្រសិនបើ (2/3) បានវាយតំលៃមុន ខាងក្រោមលទ្ធផលផ្គុំជាមួយ ប្រមាណវិធី * ជាមួយលេខ 4 ដែលមានលទ្ធផលគឺ 8/3
- ប្រសិនបើ (3*4) បានវាយតំលៃមុន លទ្ធផលខាងក្រោមផ្គុំជាមួយ ប្រមាណវិធី + ជាមួយលេខ 2 ប្រមាណវិធីចុងក្រោយគឺ 2/12 ។
ការតំឡើងនិងបញ្ចុះអថេរ Variable
ប្រសិនបើលោកអ្នកចង់បន្ថែម 1 ទៅលើអថេរ variable មួយលោកអ្នកអាចប្រើ ប្រមាណវិធីបូក + operator:
count = count + 1;
ដើម្បីបង្កើនអថេរ variable count​ ដោយ 1 សរសេរ statement ខាងក្រោម:
count++;
តារាងខាងក្រោមនេះ បង្ហាញដើម្បីប្រើពីរប្រមាណវិធី operator ដោយមិនសរសេរ Write ដូចនេះ:
variable = variable + 1; variable++;
variable = variable – 1; variable–;

Related product you might see:

Share this product :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. ទឹកអំពៅ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger